مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-08پزشكي

آشپزی| لطفا این پلوی اصیل را به منوی غذایتان اضافه کنید


کلم پلو از آن دسته غذاهایی است که در لیست غذاهای اصیل ایرانی می گنجد، حالا می خواهد از نوع شیرازی اش باشد یا تهرانی و یا هرکجای این سرزمین؛ مهم این است که به ارزش غذایی این پلوی خاص و خوش خوراک پی ببریم و آن را به منوی غذایی خود چه در سفره های روزانه و چه .

- گروه زندگی-اگر می خواهید یک پلوی نارنجی رنگ جدید به منوی پلوهای نارنجی تان اضافه کنید تا هم دست خودتان برای آشپزی بازتر شود و هم بتوانید دل بچه های خانه که اکثرشان عاشق این نوع پلوها هستند را به دست آورید، کلم پلوی تهرانی گزینه بسیار خوبی است.

حتما با خودتان می گویید مگر کلم پلو یک غذای سنتی شیرازی نبود؟ بله درست می فرمایید و ما هم قرار نیست اصالت این غذا را زیر سوال ببریم و مدعی اسم و رسم این غذای محبوب باشیم اما خب اگر می گوییم تهرانی، از آن جهت است که قصد داریم یک کلم پلوی ساده و لذیذ با کلم برگ سفید و بدون سبزی معطر بپزیم که خب ظاهرا به این مدل، کلم پلوی تهرانی می گویند تا خدایی نکرده خدشه ای به اصالت کلم پلوی شیرازی با آن کلم های قمری پرخاصیت و سبزی های معطرش وارد نشود.

 راستی بگذارید با یادآوری یک موضوع مهم از حقوق این غذا دفاع هم بکنیم.

درحقیقت این غذای ساده اما پرطرفدار صرفا قرار نیست محبوب بچه ها باشد، بلکه عنوان دار یک غذای خاص مجلسی است و جایگاه ویژه ای در سفره ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشپزی| لطفا این پلوی اصیل را به منوی غذایتان اضافه کنید

آشپزی| لطفا این پلوی اصیل را به منوی غذایتان اضافه کنید